Do It Yourself in Photoshop - Calendar 2017 part I

- czerwca 16, 2017


Dwa miesiące temu wpadłam na pomysł, żeby stworzyć sobie oryginalny kalendarz w Photoshopie... Nie jakiś zwykły, ale z bohaterami mojego ulubionego serialu Once Upon A Time (który już się niestety skończył...). Kalendarz zaczyna się od Maja (tylko dlatego, że chciałam aby był na bieżąco). Ale miesiącami zajmiemy się później...pracę rozpoczynamy od projektu okładki. Etapy przygotowania przodu i tyłu kalendarza krok po kroku poniżej:


Przód okładki

Step I

Przygotujmy sobie w Photoshopie nowy dokument (ja zrobiłam to na wielkość wymiarów kartki A4).
Następnie wstawmy prostokąt i dopasujmy jakiś kolor tak aby pasował nam później do całości.



Step II

Teraz skupmy się na rozplanowaniu elementów naszej okładki. Najlepiej ułożyć sobie w głowie całą koncepcję albo rozrysować ją na kartce. Ja dodałam na samą górę zdjęcie z logiem serialu, które idealnie mi będzie pasowało do następnych elementów.
Później żeby efekt był spójny dodałam jeszcze mgłę (znajdziecie w internecie sporo takich plików png) i ją powieliłam kilka razy, żeby wydawała się gęsta i zakrywała część tła.



Step III

Teraz wystarczy dodać kolejno zdjęcia postaci i ułożyć je tak aby tworzyły całość (najszybciej będzie dodać je w plikach png).
Do każdego bohatera dodajemy teraz efekt światła/blasku poprzez Opcje mieszania > Blask zewnętrzny i ustawiamy go według swoich upodobań.










Step IV

Teraz dodajmy jeszcze trochę magii...
Również za pomocą pliku png i przesuńmy naszą warstwę z  magicznym pyłkiem pod wszystkie warstwy z bohaterami. Jeśli chcemy go więcej powielmy warstwę i dopasujmy ją za pomocą skalowania.



Step V

Teraz trzeba dodać podpis, żeby było wiadomo, że to kalendarz...
Najpierw wstawmy mniejszy prostokąt na samym dole naszego projektu.
Kolejnym krokiem jest dodanie grafiki na prostokącie (tez znajdziecie taką w internecie).
Ostatnim elementem jest sam napis. Stwórzmy go a następnie dodajmy na nim nie kolor a gradient, żeby nam pasował do loga. W tym celu ustawmy sobie kolory w Opcjach mieszania, wybierając Nałożenie gradientu. Przód okładki gotowy! :)





Tył okładki

Step I

Na początek powtórzmy dwa kolejne kroki z projektu przodu okładki.
Wybierzmy te same wymiary dokumentu i dodajmy prostokąt w tym samym kolorze, co wcześniej.



Step II

Teraz wstawmy wybrane zdjęcie na to tło i dopasujmy je.


Step III

Dodajmy tutaj również element z pyłkiem magicznym a następnie grafikę, którą dodaliśmy na dolny prostokąt pod napis.




Okładki gotowe! W następnym poście proces tworzenia samego kalendarza :)

Zobacz podobne posty

0 Dodaj komentarz

Zawsze w kontakcie!


artwig.blog@gmail.com

www.artwig.blogspot.com