Diy: Krzesła w orientalnym stylu

- maja 15, 2018


Do It Yourself (zrób to sam) - moje drugie ukochane hobby Sprawia mi to tak wiele radości, że nie sposób tego nie robić! 
Uwielbiam przerabiać stare rzeczy, meble i nadawać im nowe życie! Ze starymi meblami da się zrobić naprawdę sporo. Tyle ile ludzi, tyle różnych kombinacji. Wszystko zależy od naszej wyobraźni i od tego jaki efekt chcemy uzyskać. 

Przez ostatnie kilka dni przerabiałam stare ogrodowe krzesła. Kupione chyba kilka lat temu, w stanie nie najlepszym ale też nie najgorszym! Po co wyrzucać i kupowac nowe? W takich momentach przydaje się odrobina kreatywności i chęci ;) 
Moje krzesła wyglądały słabo (tu przerwane obicie, tam zardzewiała jakaś część...) ale po metamorfozie prezentują się naprawdę ekstra!
Poniżej zdjęcia "krok po kroku" i opisy jak kolejno je przerabiałam.



KROK 1

Porządne czyszczenie i zerwanie starego odchodzącego materiału.





KROK 2

Lakierowanie metalowych części krzesła. Możesz użyć do tego farby olejnej i pędzla lub spray
(szybszy choć mniej wydajny sposób).








 KROK 3

Po oderwaniu starego materiału z oparcia, gąbka, która się pod nim znajdowała trochę się już zaczęła kruszyć, więc jeśli nie mamy takiej nowej gąbki, można tą zabezpieczyć za pomocą np. worka na śmieci (to bardzo szybki ale i tani sposób). Do przymocowania można wykorzystać zwykły zszywacz biurowy ;)




KROK 4

Nowe obicie materiałem również może być szybkie i proste. Tutaj aby trochę uwypuklić oparcie i nadać mu miękkości, zamiast gąbki tapicerskiej można wykorzystać np. kawałek grubego materiału (ja wykorzystałam kawałek starego sztucznego futra, co okazało się naprawdę trafionym pomysłem).
Wystarczy przyłożyć oparcie, odrysować kształt, wyciąć i przymocować zszywaczem.




KROK 5

Teraz czas na główny materiał. Oczywiście jak każdy wie, futro ma podszewkę, a niektóre mają naprawdę świetne wzory! I ja na taki wzór właśnie trafiłam, więc wpadłam na pomysł, aby ten materiał wykorzystać jako temat przewodni! I w tym momencie zdecydowałam, że styl krzeseł będzie stylem orientalnym...cudownie! Czasem człowiek (czytaj "ja") wpadnie na coś ciekawego w trakcie roboty :D  







KROK 6

Kolejnym krokiem jest obicie dolnej części krzesła - siedzenia.
Tutaj należy powtórzyć to samo, co w pkt wyżej. 
UWAGA! Jeśli siedzenie nie jest bardzo zniszczone i nie chcemy go podwyższać, usuwamy z pkt wyżej dodanie gąbki tapicerskiej lub dodatkowego materiału!




KROK 7

Przykręcamy obie części do wyschniętej ramy krzesła i kończymy nasza pracę ;)
Powstały nowiutkie niepowtarzalne cudeńka, które możemy postawić np. na tarasie!






Zobacz podobne posty

0 Dodaj komentarz

Zawsze w kontakcie!


artwig.blog@gmail.com

www.artwig.blogspot.com