Metamorfoza abażura - Diy

- kwietnia 11, 2018


Potrzeba matką wynalazków! - ktoś mądry rzekł...
I miał absolutną rację! Potrzebujesz coś zmienić, coś naprawić, coś odnowić i w tym momencie twoja głowa zaczyna zbierać myśli...a tu nagle rodzą się kreatywne pomysły...całe mnóstwo pomysłów! Macie tak? Bo ja zawsze! Im więcej myślę, tym więcej nowych idei pojawia się w moim małym aczkolwiek baaardzo pojemnym mózgu :)

Tym razem wzięłam się za odnowienie starego abażura. Dlaczego nie kupiłam nowego? Po pierwsze - chciałam zrobić coś sama, po drugie - po co wydawać pieniądze skoro można wykorzystać to, co się ma pod ręką. Mój abażur ma milion lat, więc jest naprawdę wiekowy. Ale! Jest dobrze zachowany i do tego stylowy i dlatego nadałam mu nowe życie. Dzięki temu będzie służył jeszcze kilka dobrych lat :) Poniżej znajdziecie mnóstwo zdjęć "krok po kroku" jak zmieniał się ten całkiem sporych rozmiarów abażur.




KROK 1

Po pierwsze, sprawdź jakich materiałów potrzebujesz!
To bardzo ważne, żeby przemyśleć, jakie czynności będziesz kolejno wykonywać. 

Stary abażur jeszcze przed zmianą wyglądał tak:




KROK 2

I tutaj zaczyna się cała zabawa! :)
Na samym początku trzeba zrobić porządne czyszczenie,
do tego będzie potrzebne mydło odplamiające i szczoteczka.

 

 


KROK 3

Odczekaj aż abażur wyschnie.
Od kilku dni pogoda sprzyja, więc szybko uda się go wysuszyć ;)

 

 


KROK 4

Zmierz ile materiału potrzeba do obszycia konkretnych części abażura,
 a następnie przygotuj odpowiednią ilość i zacznij je po kolei obszywać ;)




KROK 5

Mam salon w odcieniach szarości i czarnego, dlatego doszyłam
 jeszcze czarny sznureczek dookoła nad pierwszym szarym paskiem.





KROK 6

Teraz zajmiemy się ozdobą...w moim przypadku to gałązka z listkami.
Najpierw obszyłam listki tym samym, szarym materiałem, którego użyłam u dołu.





KROK 7

Tym samym sznurkiem obszyłam listki dookoła.

 

 

 


KROK 8

Kolejno doszyłam gałązkę w miejscu, gdzie widać klej od poprzedniej ozdoby, tak żeby ją zakryć.
Jeśli nie macie sznurka odpowiedniej grubości, możecie wykorzystać zwykłą sznurówkę ;)

 

 

 


KROK 9

Do mniejszych gałązek potnij sznurek na odpowiedniej długości części i przyszyj.





KROK 10

Teraz, żeby nie było tak smutno, doróbmy własnoręczne kwiatuszki :)
Zobaczcie jak to łatwo i szybko zrobić. 

1. Przygotuj małe paseczki z materiału (jeden pasek, to jeden płatek)


2. Następnie każdy taki pasek złóż na pół i przeszyj igłą z nitką. 
Do każdego kolejnego płatka doszywaj kolejny.
Najlepiej zrobić to warstwowo jak na zdjęciach poniżej.

Pierwsza warstwa:

 

 

 


Druga warstwa:

(Na koniec możesz doszyć koralik pośrodku kwiatka)

 

 

 


KROK 11

Zrób tyle kwiatków ile potrzebujesz a następnie przymocuj je
za pomocą igły i nitko do abażura w wybranym przez siebie odpowiednim miejscu.






KROK 12

Mój abażur miał jeszcze górną część do obszycia, więc zrobiłam to, co na wstępie,
czyli obszyłam najpierw szarym materiałem, a potem czarnym sznurkiem dookoła.




A tak prezentuje się ABAŻUR po METAMORFOZIE:






Zobacz podobne posty

0 Dodaj komentarz

Zawsze w kontakcie!


artwig.blog@gmail.com

www.artwig.blogspot.com