Organizer w stylu retro DIY

- listopada 16, 2018


Pewnego dnia wpadłam na pomysł z serii tych bardzo czasochłonnych i kreatywnych. Mianowicie postanowiłam uszyć przybornik / organizer tekstylny w stylu retro. Poniżej wstawiam całą instrukcję "krok po kroku" jak taki zrobić. Wszystko, z czego tworzyłam ten organizer miałam w domu, więc zrobiłam go w 100 % za free !

Każdy pomysł, który realizuję robię spontanicznie - nawet jeśli efekt końcowy będzie się różnił od tego początkowego w głowie. Uwielbiam wkładać w to całą siebie i tworzyć własnoręcznie takie rzeczy! To naprawdę odprężające i pozawala na małą dawkę podwyższenia samooceny co daje mi kopa do dalszych realizacji - nawet jeśli będą one tylko dla mnie :) 


KROK I

Przygotuj materiał i inne potrzebne narzędzia do jego stworzenia takie jak nożyczki, nitkę z igłą, farby (ja użyłam akrylowych) czy tasiemkę ozdobną. 



KROK II

Teraz na przyszykowanym materiale możesz stworzyć własne wzorki. Oczywiście można użyć materiałów już z jakimś gotowym printem ale gdzie tu zabawa!? Dlatego ja dla urozmaicenia zrobiłam stempelki za pomocą drewienka (klin rozporowy do płótna), bo akurat miałam takie pod ręką i pasował kształtem do wymyślonego wzoru. 

Zamoczyłam najdłuższą krawędź w farbie i po prostu przeniosłam go na materiał i tak powstał cały wzorek. Tylko tutaj trzeba uważać na ilość farby nanoszoną na materiał, żeby nie przesadzić bo nam przesiąknie i porobią się plamy.







KROK III

Następnie część wzorków wypełniłam białą farbą, co dodało trochę kontrastu całości.





KROK IV

Po wyschnięciu farby trzeba dobrze podzielić część materiału na kieszenie w zależności jakiej wielkości i ile chcemy ich mieć.



KROK V

Teraz do przygotowanych części doszywamy tasiemki na krawędziach.





KROK VI

Każdą z kieszeni przyszywamy do drugiej części materiału tak jak na zdjęciach poniżej.








KROK VII

Teraz możemy podzielić kieszenie na mniejsze zaszywając je w odpowiednim miejscu.





KROK VIII

Czas przygotować części na których zawiesimy organizer. Wycinamy z materiału dwa grubsze paski takiej samej długości i z jednej strony obszywamy tasiemką a następnie doszywamy je do całości.











Ostatni krok to część do zawieszenia. Wystarczy kawałek listewki i sznurek, którym obwiążemy końce. I voila! Tak prezentuje się gotowy organizer :)





Zobacz podobne posty

0 Dodaj komentarz

Zawsze w kontakcie!


artwig.blog@gmail.com

www.artwig.blogspot.com